10 июля по старому стилю  /  23 июля по новому стилю
среда

Положение честно́й ризы Господа нашего Иисуса Христа в Москве (1625). Мучеников 45-ти в Никополе Армянском: Леонтия, Маврикия, Даниила, Антония, Александра, Ианики́та, Сиси́ния, Мене́и, Вирила́да и прочих (ок. 319). Прп. Антония Печерского, Киевского, начальника всех русских монахов (1073).

Прп. Силуана, схимника Печерского, в Дальних пещерах (XIII–XIV). Мч. Аполлония (III). Мчч. Виано́ра и Силуана (IV). Преподобных пустынников египетских, огнем и дымом уморенных (ок. 398). Прпп. Евмения (1920) и Парфения (1905) Гортинских.

Сщмчч. Александра Попова, Василия Победоносцева, Петра Зефирова и Стефана Луканина пресвитеров, Георгия Бегмы и Нестора Гудзовского диаконов (1918).

Коневской иконы Божией Матери.

Утр. – Мф., 112 зач., XXVII, 27–32*. Лит. – 1 Кор., 137 зач., VII, 12–24. Мф., 60 зач., XIV, 35XV, 11. Ризы** (под зачало): 1 Кор., 125 зач., I, 18–24. Мк., 67 зач., XV, 16–32. Прп.: Гал., 213 зач., V, 22VI, 2. Мф., 10 зач., IV, 25V, 12.

* Если совершается полиелейная служба только прп. Антония, то на утрене читается Евангелие от Матфея, 43 зач., XI, 27–30 , а на литургии – чтения дня и преподобного: Гал., 213 зач., V, 22VI, 2. Мф., 10 зач., IV, 25V, 12.

** Величание в службе Положения ризы: «Величаем Тя, Живодавче Христе, и почитаем вси Божественныя ризы Твоея честно́е положение».

Тропарь Положения честной ризы Господа нашего Иисуса Христа, глас 4:

Днесь притеце́м, ве́рнии,/ к Боже́ственней и цельбоно́сней ри́зе Спаси́теля на́шего Бо́га,/ благоизво́лившаго сию́ пло́тию носи́ти/ и на Кресте́ святу́ю Свою́ Кровь излия́ти,/ е́юже искупи́ нас от рабо́ты вра́жия./ Те́м благодаря́ще вопие́м Ему́:/ спаси́ Оте́чество на́ше,/ и архиере́ев, и град, и вся лю́ди,/ честно́ю Твое́ю ри́зою защити́/ и спаси́ ду́ши на́ша,// я́ко Человеколю́бец.

Кондак Положения честной ризы Господа нашего Иисуса Христа, глас 4:

Одея́ние нетле́ния, спаси́тельнаго целе́ния/ всем челове́ком, Влады́ко, дарова́л еси́,/ Твое́ Боже́ственное сокро́вище – честну́ю ри́зу,/ я́же есть хито́н,/ е́юже живоно́сную и святу́ю плоть вочелове́чения Твоего́/ оде́яти благоволи́л еси́./ Сию́ жела́нием прие́млюще, све́тло пра́зднуем,/ стра́хом же и любо́вию, я́ко Благоде́телю воспева́юще,/ зове́м Ти, Христе́:/ сохрани́ в ми́ре Оте́чество на́ше, и архиере́ев, и вся лю́ди,// по вели́цей Твое́й ми́лости.

Величание:

Велича́ем Тя,/ Живода́вче Христе́,/ и почита́ем вси/ Боже́ственныя ри́зы Твоея́// честно́е положе́ние.

Тропарь преподобного Антония, глас 4:

От мирска́го мяте́жа изше́д,/ отверже́нием же ми́ра ева́нгельски Христу́ после́довал еси́/ и, равноа́нгельное житие́ пожи́в,/ в ти́хое приста́нище Святы́я Го́ры Афо́на дости́гл еси́,/ отону́дуже благослове́нием отце́в в го́ру Ки́ева прише́д/ и та́мо трудолю́бно жизнь соверши́в,/ Оте́чество твое́ просвети́л еси́/ и, мно́жеству мона́шествующих стезю́, веду́щую к Небе́сному Ца́рствию, показа́в,/ Христу́ сия́ приве́л еси́,/ Его́же моли́, Анто́ние преподо́бне,// да спасе́т ду́ши на́ша.

Кондак преподобного Антония, глас 8:

Возложи́в себе́ Бо́гу, па́че всех возлю́бленному от ю́ности, преподо́бне,/ Тому́ от всея́ души́ любо́вию после́довал еси́,/ ми́ра же тле́нная ни во что́же вмени́в,/ в земли́ пеще́ру соде́лал еси́/ и, в ней до́бре проти́ву неви́димаго врага́ ко́зней подвиза́вся,/ я́ко светоза́рное со́лнце, во вся концы́ земли́ возсия́л еси́,/ отону́дуже, веселя́ся, преше́л еси́ к Небе́сным черто́гом./ И ны́не со А́нгелы Влады́чню престо́лу предстоя́,/ помина́й нас, чту́щих па́мять твою́, да зове́м ти:// ра́дуйся, Анто́ние, о́тче наш.



Человек не может обращаться к Богу и достигать славы Божией, если опирается только на собственные силы. Однако это утверждение идет вразрез с основным целеполаганием современной цивилизации, декларирующей, что человек может все, что он – главная сила и никаких других сил нет. Господь говорит: да, сила, но сила, которая не может достигнуть Меня без Моей воли и без Моего участия. И нашу молитву Бог слышит тогда, когда она в силе духа, когда Его Божественным Духом мы укрепляемся. Многие святые люди всю свою жизнь посвящали тому, чтобы вырасти в Духе, укрепиться в Нем, и достигали огромных духовных высот. Часто для этого они удалялись от мира, уходили в пустыню и действительно становились великими святыми, имевшими огромную силу духа.

НОВИНКИ3
Линейку Патриарших православных ежедневников большого, среднего и малого формата в этом году дополняет новое издание — настольный планинг.
ИЮЛЬ
пн вт ср чт пт сб вс
8 января    21 января
по старому стилю   по новому стилю