5 февраля по старому стилю  /  18 февраля по новому стилю
вторник

Мц. Агафии (251). Свт. Феодосия, архиеп. Черниговского (1696).

Мц. Феодулии и мчч. Елладия, Макария и Евагрия (ок. 304).

Прмч. Николая Цикуры (1918); прмц. Александры Каспаровой, мч. Михаила Амелюшкина (1942).

Елецкой-Черниговской (1060), Сицилийской, или Дивногорской (1092), и именуемой «Взыскание погибших» икон Божией Матери.

1 Ин., 72 зач., III, 10–20. Мк., 64 зач., XIV, 10–42*.

* Если совершается полиелейная служба в честь иконы Божией Матери, именуемой «Взыскание погибших», то на утрене читается Евангелие от Луки, 4 зач., I, 39–49, 56, а на литургии – чтения дня и Богородицы: Флп., 240 зач., II, 5–11. Лк., 54 зач., X, 38–42; XI, 27–28. Если совершается полиелейная служба свт. Феодосия, архиеп. Черниговского, то на утрене читается Евангелие от Иоанна, 36 зач., X, 9–16, а на литургии – чтения дня и святителя: Евр., 335 зач., XIII, 17–21. Лк., 24 зач., VI, 17–23.

Тропарь Сретения, глас 1:

Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во,/ из Тебе́ бо возсия́ Со́лнце Пра́вды, Христо́с Бог наш,/ просвеща́яй су́щия во тьме./ Весели́ся и ты, ста́рче пра́ведный,/ прие́мый во объя́тия Свободи́теля душ на́ших,// да́рующаго нам воскресе́ние.

Кондак Сретения, глас 1:

Утро́бу Деви́чу освяти́вый Рождество́м Твои́м/ и ру́це Симео́не благослови́вый,/ я́коже подоба́ше, предвари́в,/ и ны́не спасл еси́ нас, Христе́ Бо́же,/ но умири́ во бране́х жи́тельство// и укрепи́ лю́ди, и́хже возлюби́л еси́, Еди́не Человеколю́бче.

Тропарь мученицы Агафии, глас 4:

А́гница Твоя́, Иису́се, Ага́фия/ зове́т ве́лиим гла́сом:/ Тебе́, Женише́ мой, люблю́,/ и, Тебе́ и́щущи, страда́льчествую/ и сраспина́юся и спогреба́юся Креще́нию Твоему́,/ и стражду́ Тебе́ ра́ди, я́ко да ца́рствую в Тебе́,/ и умира́ю за Тя, да и живу́ с Тобо́ю,/ но я́ко же́ртву непоро́чную приими́ мя, с любо́вию поже́ршуюся Тебе́.// Тоя́ моли́твами, я́ко Ми́лостив, спаси́ ду́ши на́ша.

Кондак мученицы Агафии, глас 4:

Да украси́тся днесь Це́рковь/ порфи́рою сла́вною,/ омоче́ною от чи́стых крове́й/ Ага́фии му́ченицы:// ра́дуйся, вопию́щи, Ката́нская похвало́.

Тропарь Божией Матери пред иконой Ее «Взыскание погибших», глас 7:

Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во,/ во объя́тиях Свои́х Преве́чнаго Младе́нца и Бо́га носи́вшая,/ проси́ Его́ да́ти ми́ру умире́ние/ и душа́м на́шим спасе́ние./ Сын бо Тебе́, Богома́ти, веща́ет,/ я́ко вся проше́ния Твоя́ во благо́е испо́лнит./ Сего́ ра́ди и мы, припа́дающе, мо́лимся/ и, наде́ющиися на Тя, да не поги́бнем,/ и́мя Твое́ имену́ем:/ Ты бо еси,́ Влады́чице,// Взыска́ние поги́бших.

Ин тропарь, глас 4:

Взыщи́ нас погиба́ющих, Пресвята́я Де́во,/ не по грехо́м бо на́шим наказу́еши нас,/ но по человеколю́бию ми́луеши,/ изба́ви нас от а́да, боле́зни и ну́жды// и спаси́ нас.

Кондак Божией Матери пред иконой Ее «Взыскание погибших», глас 6:

Предста́тельство христиа́н непосты́дное,/ хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное,/ не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы,/ но предвари́, я́ко Блага́я, на по́мощь нас, ве́рно зову́щих Ти:/ ускори́ на моли́тву и потщи́ся на умоле́ние,// предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.

Ин кондак, глас 6:

Не и́мамы ины́я по́мощи,/ не и́мамы ины́я наде́жды,/ ра́зве Тебе́, Пречи́стая Де́во,/ Ты нам помози́,/ на Тебе́ наде́емся/ и Тобо́ю хва́лимся,// Твои́ бо есмы́ раби́, да не постыди́мся.

Тропарь святителя Феодосия, архиепископа Черниговского, глас 4:

Преудобре́н во архиере́ех, святи́телю Феодо́сие,/ был еси́ свети́ло своему́ ста́ду,/ та́же преста́вился еси́ в ве́чныя оби́тели,/ умоли́ у Престо́ла Царя́ Сла́вы изба́витися нам от находя́щих на ны зол// и спасти́ся душа́м на́шим, свя́те, моли́твами твои́ми.

Кондак святителя Феодосия, архиепископа Черниговского, глас 4:

Па́стырей Нача́льнику Христу́ труди́лся еси́,/ святи́телю Феодо́сие,/ на па́жити духо́вней слове́сныя твоя́ о́вцы пита́я,/ и целе́бен дар от Христа́ Спа́са прия́л еси́,/ во е́же не́мощи душе́вныя и теле́сныя цели́ти всех,/ с ве́рою к тебе́ приходя́щих./ Те́мже и ны́не, свя́те, моли́ся,/ всем, и́мя твое́ призыва́ющим, от наве́тов вра́жиих спасти́ся// и поми́ловатися душа́м на́шим.



У лжи есть два очень опасных последствия. Если ложь становится для человека обычным делом, если она становится его природой, то в таком человеке развивается двоедушие. Но не может человек постоянно говорить ложь и поступать по лжи – он будет рано или поздно разоблачен, ибо люди по своей нравственной природе, которая есть от Бога, не признаю́т ложь добродетелью – по крайней мере пока не признаю́т. Если же ложь уравняется с правдой, это будет означать конец света и конец человеческой истории. Пока еще люди в той или иной мере сопротивляются лжи, и, для того чтобы лжец не был опознан, чтобы ложь его не стала очевидной, он вынужден скрываться, вынужден жить двойной жизнью. Одна жизнь – это собственно его жизнь, наполненная ложью, а другая – та, которую он предъявляет окружающим его людям. Такое состояние души, такое поведение мы называем лицемерием. Двоедушие, лицемерие есть самое непосредственное следствие лжи в человеческой жизни.

НОВИНКИ14
Издательство Московской Патриархии выпустило в свет Патриарший календарь на 2025 год – официальное календарно-богослужебное, а также справочное издание Русской Православной Церкви.
ФЕВРАЛЬ
пн вт ср чт пт сб вс
6 января    19 января
по старому стилю   по новому стилю