5 февраля по старому стилю  /  18 февраля по новому стилю
вторник

Мц. Агафии (251). Свт. Феодосия, архиеп. Черниговского (1696).

Мц. Феодулии и мчч. Елладия, Макария и Евагрия (ок. 304).

Прмч. Николая Цикуры (1918); прмц. Александры Каспаровой, мч. Михаила Амелюшкина (1942).

Елецкой-Черниговской (1060), Сицилийской, или Дивногорской (1092), и именуемой «Взыскание погибших» икон Божией Матери.

1 Ин., 72 зач., III, 10–20. Мк., 64 зач., XIV, 10–42*.

* Если совершается полиелейная служба в честь иконы Божией Матери, именуемой «Взыскание погибших», то на утрене читается Евангелие от Луки, 4 зач., I, 39–49, 56, а на литургии – чтения дня и Богородицы: Флп., 240 зач., II, 5–11. Лк., 54 зач., X, 38–42; XI, 27–28. Если совершается полиелейная служба свт. Феодосия, архиеп. Черниговского, то на утрене читается Евангелие от Иоанна, 36 зач., X, 9–16, а на литургии – чтения дня и святителя: Евр., 335 зач., XIII, 17–21. Лк., 24 зач., VI, 17–23.

Тропарь Сретения, глас 1:

Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во,/ из Тебе́ бо возсия́ Со́лнце Пра́вды, Христо́с Бог наш,/ просвеща́яй су́щия во тьме./ Весели́ся и ты, ста́рче пра́ведный,/ прие́мый во объя́тия Свободи́теля душ на́ших,// да́рующаго нам воскресе́ние.

Кондак Сретения, глас 1:

Утро́бу Деви́чу освяти́вый Рождество́м Твои́м/ и ру́це Симео́не благослови́вый,/ я́коже подоба́ше, предвари́в,/ и ны́не спасл еси́ нас, Христе́ Бо́же,/ но умири́ во бране́х жи́тельство// и укрепи́ лю́ди, и́хже возлюби́л еси́, Еди́не Человеколю́бче.

Тропарь мученицы Агафии, глас 4:

А́гница Твоя́, Иису́се, Ага́фия/ зове́т ве́лиим гла́сом:/ Тебе́, Женише́ мой, люблю́,/ и, Тебе́ и́щущи, страда́льчествую/ и сраспина́юся и спогреба́юся Креще́нию Твоему́,/ и стражду́ Тебе́ ра́ди, я́ко да ца́рствую в Тебе́,/ и умира́ю за Тя, да и живу́ с Тобо́ю,/ но я́ко же́ртву непоро́чную приими́ мя, с любо́вию поже́ршуюся Тебе́.// Тоя́ моли́твами, я́ко Ми́лостив, спаси́ ду́ши на́ша.

Кондак мученицы Агафии, глас 4:

Да украси́тся днесь Це́рковь/ порфи́рою сла́вною,/ омоче́ною от чи́стых крове́й/ Ага́фии му́ченицы:// ра́дуйся, вопию́щи, Ката́нская похвало́.

Тропарь Божией Матери пред иконой Ее «Взыскание погибших», глас 7:

Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во,/ во объя́тиях Свои́х Преве́чнаго Младе́нца и Бо́га носи́вшая,/ проси́ Его́ да́ти ми́ру умире́ние/ и душа́м на́шим спасе́ние./ Сын бо Тебе́, Богома́ти, веща́ет,/ я́ко вся проше́ния Твоя́ во благо́е испо́лнит./ Сего́ ра́ди и мы, припа́дающе, мо́лимся/ и, наде́ющиися на Тя, да не поги́бнем,/ и́мя Твое́ имену́ем:/ Ты бо еси,́ Влады́чице,// Взыска́ние поги́бших.

Ин тропарь, глас 4:

Взыщи́ нас погиба́ющих, Пресвята́я Де́во,/ не по грехо́м бо на́шим наказу́еши нас,/ но по человеколю́бию ми́луеши,/ изба́ви нас от а́да, боле́зни и ну́жды// и спаси́ нас.

Кондак Божией Матери пред иконой Ее «Взыскание погибших», глас 6:

Предста́тельство христиа́н непосты́дное,/ хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное,/ не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы,/ но предвари́, я́ко Блага́я, на по́мощь нас, ве́рно зову́щих Ти:/ ускори́ на моли́тву и потщи́ся на умоле́ние,// предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.

Ин кондак, глас 6:

Не и́мамы ины́я по́мощи,/ не и́мамы ины́я наде́жды,/ ра́зве Тебе́, Пречи́стая Де́во,/ Ты нам помози́,/ на Тебе́ наде́емся/ и Тобо́ю хва́лимся,// Твои́ бо есмы́ раби́, да не постыди́мся.

Тропарь святителя Феодосия, архиепископа Черниговского, глас 4:

Преудобре́н во архиере́ех, святи́телю Феодо́сие,/ был еси́ свети́ло своему́ ста́ду,/ та́же преста́вился еси́ в ве́чныя оби́тели,/ умоли́ у Престо́ла Царя́ Сла́вы изба́витися нам от находя́щих на ны зол// и спасти́ся душа́м на́шим, свя́те, моли́твами твои́ми.

Кондак святителя Феодосия, архиепископа Черниговского, глас 4:

Па́стырей Нача́льнику Христу́ труди́лся еси́,/ святи́телю Феодо́сие,/ на па́жити духо́вней слове́сныя твоя́ о́вцы пита́я,/ и целе́бен дар от Христа́ Спа́са прия́л еси́,/ во е́же не́мощи душе́вныя и теле́сныя цели́ти всех,/ с ве́рою к тебе́ приходя́щих./ Те́мже и ны́не, свя́те, моли́ся,/ всем, и́мя твое́ призыва́ющим, от наве́тов вра́жиих спасти́ся// и поми́ловатися душа́м на́шим.



У лжи есть два очень опасных последствия. Если ложь становится для человека обычным делом, если она становится его природой, то в таком человеке развивается двоедушие. Но не может человек постоянно говорить ложь и поступать по лжи – он будет рано или поздно разоблачен, ибо люди по своей нравственной природе, которая есть от Бога, не признаю́т ложь добродетелью – по крайней мере пока не признаю́т. Если же ложь уравняется с правдой, это будет означать конец света и конец человеческой истории. Пока еще люди в той или иной мере сопротивляются лжи, и, для того чтобы лжец не был опознан, чтобы ложь его не стала очевидной, он вынужден скрываться, вынужден жить двойной жизнью. Одна жизнь – это собственно его жизнь, наполненная ложью, а другая – та, которую он предъявляет окружающим его людям. Такое состояние души, такое поведение мы называем лицемерием. Двоедушие, лицемерие есть самое непосредственное следствие лжи в человеческой жизни.

НОВИНКИ9
Выпущены в свет Отрывные Патриаршие календари:
Отрывной Патриарший календарь на 2025 год «Стяжи дух мирен…»
Отрывной Патриарший календарь на 2025 год «Пресвятая Богородице, спаси нас!».
ФЕВРАЛЬ
пн вт ср чт пт сб вс
16 июня    29 июня
по старому стилю   по новому стилю