28 сентября по старому стилю  /  11 октября по новому стилю
суббота

Прп. Харитона Исповедника (ок. 350). Прпп. схимонаха Кирилла и схимонахини Марии (ок. 1337), родителей прп. Сергия Радонежского.

Собор преподобных отцов Киево-Печерских, в Ближних пещерах (прп. Антония) почивающих. Прп. Харитона Сянжемского (1509). Прп. Иродиона Илоезе́рского (1541). Прор. Варуха (VI в. до Р. Х.). Мчч. Александра, Алфея, Зосимы, Марка пастыря, Никона, Нео́на, Илиодора и прочих (IV). Блгв. кн. Вячеслава Чешского (935).

Обре́тение мощей прмц. вел. кн. Елисаветы (1918)*. Мц. Анны Лыкошиной (1925); прмч. Илариона Громова, прмц. Михаилы Ивановой (1937); прмц. Татианы Чекмазовой (1942).

Утр. – Мф., 10 зач., IV, 25V, 12**. Лит. – Прп. Харитона: 2 Кор., 176 зач., IV, 6–15. Лк., 24 зач., VI, 17–23. Ряд.: 1 Кор., 162 зач., XV, 39–45. Лк., 19 зач., V, 17–26.

* Празднование прмц. вел. кн. Елисавете в день обретения в шахте ее святых мощей установлено по благословению Святейшего Патриарха Кирилла 7 июня 2016 года. Вместе с мощами прмц. вел. кн. Елисаветы были обретены и мощи прмц. инокини Варвары Яковлевой.

** Если совершается полиелейная служба прпп. Кирилла и Марии, то на утрене читается Евангелие от Матфея, 43 зач., XI, 27–30 , а на литургии – чтения преподобных: Гал., 213 зач., V, 22VI, 2. Мф., 10 зач., IV, 25V, 12, и дня. Если совершается полиелейная служба прмц. вел. кн. Елисаветы, то на утрене читается Евангелие от Матфея, 62 зач., XV, 21–28, а на литургии – чтения преподобномученицы: 2 Кор., 181 зач., VI, 1–10. Мк., 21 зач., V, 24–34, и дня.

Тропарь преподобного Харитона Исповедника, глас 8:

Слез твои́х тече́ньми пусты́ни безпло́дное возде́лал еси́,/ и и́же из глубины́ воздыха́ньми во сто трудо́в уплодоноси́л еси,/ и был еси́ свети́льник вселе́нней, сия́я чудесы́, Харито́не, о́тче наш,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак преподобного Харитона Исповедника, глас 2:

Наслади́вся, богому́дре, воздержа́ния/ и пло́ти твоея́ вожделе́ния обузда́в,/ яви́лся еси́ ве́рою возраща́ем/ и, я́ко жи́зни дре́во посреде́ рая́, процве́л еси́,// Харито́не всеблаже́нне свяще́ннейший.

Тропарь преподобных Кирилла и Марии, глас 3:

Блаже́нств Христо́вых прича́стницы,/ честна́го супру́жества и попече́ния о ча́дех до́брый о́бразе,/ пра́веднии Кири́лле и Мари́е,/ плод благоче́стия, Се́ргия преподо́бнаго, нам яви́вшии,/ с ни́мже усе́рдно моли́те Го́спода/ низпосла́ти нам дух любве́ и смиренному́дрия,/ да в ми́ре и единомы́слии// просла́вим Тро́ицу Единосу́щную.

Кондак преподобных Кирилла и Марии, глас 4:

Днесь, ве́рнии, соше́дшеся,/ восхва́лим дво́ицу блаже́нную, благове́рнаго Кири́лла и Мари́ю добронра́вную,/ ти́и бо мо́лятся вку́пе со возлю́бленным сы́ном свои́м, преподо́бным Се́ргием,/ ко Еди́ному во Святе́й Тро́ице Бо́гу,/ Оте́чество на́ше в правове́рии утверди́ти,/ до́мы ми́ром огради́ти,/ ю́ныя от напа́стей и собла́знов изба́вити,/ ста́рость укрепи́ти// и спасти́ ду́ши на́ша.

Тропарь преподобномученицы великой княгини Елисаветы, глас 1:

Смире́нием досто́инство кня́жеское сокры́вши,/ богому́драя Елисаве́то,/ сугу́бым служе́нием Ма́рфы и Мари́и/ Христа́ почти́ла еси́./ Милосе́рдием, терпе́нием и любо́вию себе́ предочи́стивши,/ я́ко же́ртва пра́ведная Бо́гу принесла́ся еси./ Мы же, чту́ще доброде́тельное житие́ и страда́ния твоя́,/ я́ко и́стинную наста́вницу усе́рдно про́сим тя:/ свята́я му́ченице вели́кая княги́не Елисаве́то,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Кондак преподобномученицы великой княгини Елисаветы, глас 2:

Вели́чие по́двига ве́ры кто пове́сть:/ во глубине́ земли́, я́ко в раи́ све́тлости,/ страстоте́рпица вели́кая княги́ня Елисаве́та/ со А́нгелы во псалме́х и пе́ниих ра́довашеся/ и, убие́ние претерпева́ющи,/ о безбо́жных мучи́телех взыва́ше:/ Го́споди, прости́ им грех сей,/ не ве́дят бо, что творя́т./ Тоя́ моли́твами, Христе́ Бо́же,// поми́луй и спаси́ ду́ши на́ша.



Совершенно особым образом должно храниться целомудрие в монашестве, потому что инок понимает, ради чего он дает обеты и почему строит свою жизнь так, а не иначе. В подвиге монашества есть еще одно важное измерение: монах посвящает свое целомудрие Богу. Это его жертва, жертва очень непростая; соблюсти целомудрие гораздо труднее, чем выстоять долгую службу с поклонами, гораздо сложнее, чем есть только хлеб и пить только воду. Монах отдает себя Господу как жертву чистую, непорочную и в ответ на это обретает силу благодати, иногда даже сверхъестественную силу – способность прозревать души других людей, вносить в них умиротворение, давать мудрые советы.

НОВИНКИ8
Календарь имеет формат А2, указанный в дни поста устав трапезы согласуется с распространенной традицией. Все даты указаны по двум стилям. Календарь иллюстрирован репродукцией мозаики «Воскресение Христово. Сошествие во ад» монастыря преподобного Луки Элладского (Греция).
ОКТЯБРЬ
пн вт ср чт пт сб вс
16 марта    29 марта
по старому стилю   по новому стилю