16 июня по старому стилю / 29 июня по новому стилю
|
воскресенье |
Неделя 3-я по Пятидесятнице. Глас 2-й.
Свт. Тихона, еп. Амафунтского (425). Прп. Тихона Медынского, Калужского (1492). Прп. Тихона Лу́ховского, Костромского, чудотворца (1503). Прп. Моисея Оптинского (1862). Перенесение мощей свт. Феофана, Затворника Вышенского (2002).
Сщмч. Ти́грия пресвитера и мч. Евтропия чтеца (ок. 404). Празднество в Вологде всем преподобным отцам Вологодским (переходящее празднование в Неделю 3-ю по Пятидесятнице). Собор Новгородских святых (переходящее празднование в Неделю 3-ю по Пятидесятнице). Собор Белорусских святых (переходящее празднование в Неделю 3-ю по Пятидесятнице). Собор Псковских святых (переходящее празднование в Неделю 3-ю по Пятидесятнице). Собор святых Санкт-Петербургской митрополии (переходящее празднование в Неделю 3-ю по Пятидесятнице). Собор святых Удмуртской земли (переходящее празднование в Неделю 3-ю по Пятидесятнице). Собор Волгоградских святых* (переходящее празднование в Неделю 3-ю по Пятидесятнице).
Сщмчч. Гермогена, еп. Тобольского, Ефрема Долганева, Михаила Макарова, Петра Корелина пресвитеров и мч. Константина Минятова (1918).
Утр. – Ев. 3-е, Мк., 71 зач., XVI, 9–20. Лит. – Рим., 88 зач., V, 1–10. Мф., 18 зач., VI, 22–33. Свт.: Евр., 318 зач., VII, 26 – VIII, 2. Ин., 36 зач., X, 9–16**.
Устав соединения воскресной службы со службами святых или праздников изложен в 3, 4 и 5-й главах Типикона.
* Поименный список Собора Волгоградских святых утвержден Священным Синодом Русской Православной Церкви 16 мая 2023 года.
** Чтения свт. Феофана читаются, если ему совершается служба. Если совершается служба прп. Тихона Калужского или прп. Тихона Луховского, то на литургии – чтения дня и преподобного: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17–23.
Тропарь воскресный, глас 2:
Егда́ снизше́л еси́ к сме́рти, Животе́ Безсме́ртный,/ тогда́ ад умертви́л еси́ блиста́нием Божества́;/ егда́ же и уме́ршия от преиспо́дних воскреси́л еси́,/ вся Си́лы Небе́сныя взыва́ху:// Жизнода́вче, Христе́ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Кондак воскресный, глас 2:
Воскре́сл еси́ от гро́ба, Всеси́льне Спа́се,/ и ад, ви́дев чу́до, ужасе́ся,/ и ме́ртвии воста́ша;/ тварь же ви́дящи сра́дуется Тебе́,/ и Aда́м свесели́тся,// и мир, Спа́се мой, воспева́ет Тя при́сно.
Тропарь святителя Феофана, глас 8:
Правосла́вия наста́вниче,/ благоче́стия учи́телю и чистоты́,/ Вы́шинский подви́жниче, святи́телю Феофа́не богому́дре,/ писа́ньми твои́ми сло́во Бо́жие изъясни́л еси́/ и всем ве́рным путь ко спасе́нию указа́л еси́,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Кондак святителя Феофана, глас 4:
Богоявле́нию тезоимени́тый,/ святи́телю Феофа́не,/ уче́ньми твои́ми мно́ги лю́ди просвети́л еси́,/ со А́нгелы ны́не предстоя́ Престо́лу Святы́я Тро́ицы,// моли́ непреста́нно о всех нас.
Тропарь святителя Тихона Амафунтского, глас 1:
Пусты́нный жи́тель, и в телеси́ а́нгел,/ и чудотво́рец яви́лся еси́, богоно́се о́тче наш Ти́хоне,/ посто́м, бде́нием, моли́твою Небе́сная дарова́ния прии́м,/ исцеля́еши неду́жныя и ду́ши ве́рою притека́ющих ти./ Сла́ва Да́вшему тебе́ кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.
Кондак святителя Тихона Амафунтского, глас 3:
В по́стничестве, свя́те, боголюбе́зном пребы́в,/ Уте́шителеву си́лу с высоты́ прия́л еси́,/ и́дол низложи́ти пре́лести, лю́ди же спасти́,/ де́моны отгна́ти, неду́ги исцеля́ти./ Сего́ ра́ди почита́ем тя, я́ко Бо́жия дру́га,// Ти́хоне блаже́нне.
Тропарь преподобного Тихона Калужского, глас 4:
Я́ко свети́льник пресве́тлый,/ яви́лся еси́ в Росси́йстей земли́,/ преподо́бне о́тче наш Ти́хоне,/ в пусты́ни всели́вся,/ в не́йже преходя́ жесто́кое жи́тельство,/ я́ко безпло́тен, пожи́л еси́,/ сего́ ра́ди и чуде́с дарова́нием обогати́ тя Бог./ Тем и мы, притека́юще к моще́м твои́м, уми́льно глаго́лем:/ о́тче преподо́бне,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.
Кондак преподобного Тихона Калужского, глас 8:
Оте́чества удали́вся, преподо́бне, в пусты́ню всели́лся еси́,/ иде́же жесто́кое житие́ твое́ показа́л еси́/ и, мно́гих доброде́тельми удиви́в,/ дарова́ние чуде́с от Христа́ прия́л еси́./ Те́мже помина́й нас, чту́щих па́мять твою́, да зове́м ти:// ра́дуйся, преподо́бне Ти́хоне, о́тче наш.
Тропарь преподобного Тихона Луховского, глас 4:
Же́ланием духо́вным в пусты́ню всели́лся еси́/ и, та́мо невозвра́тно ше́ствовав боже́ственными стезя́ми,/ дости́гл еси́ в Небе́сныя оби́тели,/ и ны́не со А́нгелы предстои́ши/ у Престо́ла всех Царя́ Христа́ Бо́га,/ Ему́же приле́жно моли́ся/ поми́ловати град сей и лю́ди,/ ве́рою пра́зднующия пречестну́ю па́мять твою́,// Ти́хоне преподо́бне, о́тче наш.
Кондак преподобного Тихона Луховского, глас 8:
Христо́вою любо́вию уязви́вся, преподо́бне,/ во след Его́ невозвра́тно ше́ствовал еси́,/ посто́м и воздержа́нием плотски́я стра́сти умертви́л еси́,/ бде́нием же и моли́твами вселука́ваго врага́ до конца́ низложи́л еси́/ и слеза́ми, я́ко еле́ем, свещу́ све́тлу себе́ угото́вал еси́;/ те́мже в Небе́сныя оби́тели невозбра́нно вшел еси́,/ иде́же, ра́дуяся, Го́сподеви предстои́ши,/ Ему́же приле́жно моли́ся, мо́лим тя,/ я́ко да ми́лостив нам бу́дет в День стра́шнаго Его́ прише́ствия,/ и да не пребу́дем и мы вне черто́га Христо́ва,/ но да сподо́бит ны одесну́ю Себе́ ста́ти моли́твами твои́ми, преподо́бне,// да зове́м ти: ра́дуйся, богому́дре о́тче наш Ти́хоне.
Грех и жизнь во Христе несовместимы, как несовместимы грех и человеческое счастье. Бог так устроил мир, что всякое нарушение Его закона разрушает этот мир, разрушает человеческую личность, делает ее неспособной обладать полнотой жизни, то есть, проще говоря, быть счастливой. Нам иногда кажется, что люди согрешающие, даже тяжко согрешающие, творящие зло, совершающие преступления, – чуть ли не благоденствуют. Мы видим довольные лица этих людей, излучающих самоуверенность, окруженных внешним благополучием, достатком, даже почестями. Иногда жизнь таких людей вызывает у нас зависть, порой досаду или озлобление, и нам кажется, что грех и неправда торжествуют, что справедливость и истина попраны. Но нужно помнить, что если какой-то человек действительно грешен, то никакого благополучия, никакого счастья у него не может быть по сути, потому что грех и счастье, грех и полнота жизни несовместимы. Грех лишь одевается в привлекательные одежды, искушая и соблазняя человека, но никогда и ни при каких условиях грех не может принести пользы, блага, а тем более счастья и вечной жизни с Господом. Святитель Феофан Затворник говорил: «Будущая жизнь будет соответствовать духовному преуспеянию здесь... Хотят или не хотят, чаяли или не чаяли воскресения, но одни воскреснут к славе, а другие к мукам».
|
НОВИНКИ14
Издательство Московской Патриархии выпустило в свет Патриарший календарь на 2025 год – официальное календарно-богослужебное, а также справочное издание Русской Православной Церкви.
|