Месяцеслов

15 мая по старому стилю  /  28 мая по новому стилю
вторник


Прп. Пахомия Великого (ок. 348). Свт. Исаии, еп. Ростовского, чудотворца (1090). Блгв. царевича Димитрия, Угличского и Московского (1591).

Прп. Исаии Печерского (1115). Прп. Пахомия Не́рехтского (1384). Прпп. Евфросина (1481) и ученика его Серапиона, Псковских. Обре́тение мощей прп. Арсения Коне́вского (1991). Прп. Ахиллия, еп. Ларисийского (ок. 330).

Деян., 25 зач., X, 21–33. Ин., 25 зач., VII, 1–13. Прп.: 2 Кор., 176 зач., IV, 6–15. Лк., 77 зач., XIV, 25–35*.

* Если совершается полиелейная служба блгв. царевича Димитрия, то на утрене читается Евангелие от Луки, 106 зач., XXI, 12–19, а на литургии – чтения дня и блгв. царевича: 2 Тим., 292 зач., II, 1–10. Ин., 52 зач., XV, 17 XVI, 2.

Тропарь воскресный, глас 3:

Да веселя́тся Небе́сная,/ да ра́дуются земна́я,/ я́ко сотвори́ держа́ву/ мы́шцею Свое́ю Госпо́дь,/ попра́ сме́ртию смерть,/ пе́рвенец ме́ртвых бысть;/ из чре́ва а́дова изба́ви нас,// и подаде́ ми́рови ве́лию ми́лость.

Кондак Недели о расслабленном, глас 3:

Ду́шу мою́, Го́споди, во гресе́х вся́ческих/ и безме́стными дея́ньми лю́те разсла́блену,/ воздви́гни Боже́ственным Твои́м предста́тельством,/ я́коже и разсла́бленнаго воздви́гл еси́ дре́вле,/ да зову́ Ти спаса́ем:// Ще́дрый, сла́ва, Христе́, держа́ве Твое́й.

Тропарь преподобного Пахомия, глас 8:

Слез твои́х тече́ньми пусты́ни безпло́дное возде́лал еси́,/ и и́же из глубины́ воздыха́ньми во сто трудо́в уплодоно́сил еси,/ и был еси́ свети́льник вселе́нней, сия́я чудесы́, Пахо́мие, о́тче наш,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак преподобного Пахомия, глас 2:

Свети́льник све́тел показа́лся еси́ в конце́х,/ пусты́ню же гра́ды сотвори́л еси́ мно́жествы мона́шескими,/ сам себе́ распе́н, крест твой на ра́мо взем,/ и воздержа́нием те́ло изнури́л еси́,// моля́ непреста́нно о всех нас.

Тропарь благоверного царевича Димитрия, глас 4:

Ца́рскую диади́му обагри́л еси́ кро́вию твое́ю,/ богому́дре му́чениче,/ за скиптр Крест в ру́ку прии́м,/ яви́лся еси́ победоно́сец/ и же́ртву непоро́чну Влады́це прине́сл еси́ себе́:/ я́ко бо а́гнец незло́бив, от раба́ заколе́н еси́./ И ны́не, ра́дуяся, предстои́ши Святе́й Тро́ице,/ моли́ся о держа́ве сро́дников твои́х богоуго́дней бы́ти// и сыново́м росси́йским спасти́ся.

Ин тропарь благоверного царевича Димитрия, глас 2:

Я́ко благочести́ваго ко́рене боголюби́вый произы́де плод,/ я́ко а́гня незло́биво, непови́нно во младе́нстве закла́н бысть/ от властолю́бца вку́пе и зла́го раба́./ Тем, я́ко златы́ми кри́лы,/ душе́вною чистото́ю и младе́нческим незло́бием/ к Небе́сней высоте́ возлете́л еси́, страстоте́рпче Дими́трие./ И ны́не, кровь твоя́ от земли́ та́йно вопие́т к Бо́гу,/ я́ко А́веля пра́веднаго./ Сего́ ра́ди покланя́емся ве́рою ти,/ сла́вяще просла́вльшаго тя Бо́га,/ Его́же моли́ стране́ на́шей богоуго́дней бы́ти// и сыново́м ру́сским спасти́ся.

Кондак благоверного царевича Димитрия, глас 8:

Возсия́ днесь в сла́вней па́мяти твое́й ве́рным весе́лие,/ я́ко бо доброра́сленный грезн, прозя́бл еси́/ и Христу́ красе́н плод прине́сл еси́ себе́;/ те́мже и по убие́нии твое́м соблюде́ те́ло твое́ нетле́нно,/ страда́льчески обагре́ное кро́вию./ Благоро́дне свя́те Дими́трие,/ соблюда́й Оте́чество твое́ и град твой невреди́м,// тому́ бо еси́ утвержде́ние.



Мы можем спастись, если имеем веру и крестились. Известно крещение покаянием, совершавшееся Иоанном Предтечей над иудеями в водах реки Иордан. Крещение, о котором говорит Спаситель, – также погружение в воду и омовение. Однако в этом Таинстве содержится новая реальность: это крещение во имя Единого Бога, в Троице прославляемого, – Отца, Сына и Святого Духа. Крещаясь во имя Божие, человек тем самым реально свидетельствует о своей вере, обнаруживает и исповедует ее, одновременно через омовение получая очищение и освобождение от грехов, и соединяется с тайной жизни Триединого Бога. Через апостольское служение учеников Христа весь род человеческий, все народы земли были призваны к просвещению светом Евангельской истины. Но всей жизни поколения людей апостольского века не хватило бы на то, чтобы исполнить эту грандиозную, поистине вселенскую задачу. К кому же тогда обращен призыв Спасителя учить и крестить все народы? Только ли к ученикам? Конечно нет. Он обращен ко всем Его последователям – к тем, кто из рук апостолов примет апостольское служение: к епископам и священникам. Но не к ним одним. Этот призыв обращен также к каждому верующему во Христа человеку.

НОВИНКИ7
Выпущены в свет Отрывные Патриарший календари: Отрывной Патриарший календарь на 2024 год «Стяжи дух мирен…» Отрывной Патриарший календарь на 2024 год «Пресвятая Богородице, спаси нас!»
МАЙ
пн вт ср чт пт сб вс
14 апреля    27 апреля
по старому стилю   по новому стилю